Τι είναι οι διατάσεις και ποιες είναι οι βασικές;

Το «stretching» χαρακτηρίζεται από ασκήσεις που οι περισσότεροι είτε δεν κάνουν με προθυμία είτε αμελούν να ολοκληρώσουν λόγω έλλειψης χρόνου. Δέκα λεπτά διατάσεων όμως, πριν τη γυμναστική, μπορούν να αποβούν καθοριστικά για την αποφυγή τραυματισμών και ατυχημάτων, αρκεί να πραγματοποιούνται κάτω από ειδικούς κανόνες εκτέλεσης.
Διατάσεις για την πλάτη

1.Ξαπλώστε ανάσκελα με το κεφάλι να ακουμπάει στο έδαφος.
2.Τραβήξτε αργά και τα δύο πόδια προς το στήθος και «κλειδώστε» τα εκεί, βάζοντας τα χέρια ακριβώς πίσω από τα γόνατα.
3.Εκπνεύστε και με αργές κινήσεις προσπαθήστε να σηκώσετε τον γλουτό σας από το έδαφος. Μπορείτε αν θέλετε να κάνετε και μια μικρή διάταση στο σβέρκο, σπρώχνοντας το πηγούνι προς το στήθος.

Διατάσεις για το στήθος

1.Στην κάσα της πόρτας του σπιτιού ή σε οποιοδήποτε αντίστοιχο σημείο, τεντώστε το δεξί σας χέρι και τοποθετήστε το διαγώνια και προς τα πάνω στηριζόμενοι στον καρπό ώστε να υπάρχει αντίσταση.
2. Σπρώξτε τον δεξί ώμο μπροστά, μέχρι να νιώσετε ένα ελαφρύ τράβηγμα στο στήθος και μείνετε εκεί για δέκα δευτερόλεπτα. Ύστερα αλλάξτε χέρι.

Διατάσεις για γλουτούς

1. Καθίστε σε ένα στρώμα με το ένα πόδι τεντωμένο και το άλλο λυγισμένο χιαστί πάνω από το γόνατο.
2. Τοποθετήστε τον αγκώνα του άλλου χεριού πάνω στο λυγισμένο γόνατο και πιέστε ελαφρά με κατεύθυνση προς το στήθος, με το επάνω μέρος του κορμού να παραμένει κάθετο. Μείνετε για δέκα δευτερόλεπτα

Διατάσεις για προσαγωγούς

1. Από όρθια θέση ανοίξτε όσο μπορείτε τα πόδια σας με τις μύτες να κοιτάνε μπροστά.
2. Με αργές κινήσεις λυγίστε το δεξί πόδι γέρνοντας δεξιά και με το αριστερό χέρι πιέστε ελαφρά το αριστερό πόδι προς τα μέσα, μέχρι να τεντώσει τελείως και να νιώσετε ένα ελαφρύ τράβηγμα στην μέσα πλευρά. Μείνετε εκεί για δέκα δευτερόλεπτα.
3. Κάντε το ίδιο με το αριστερό πόδι.
Τις μυϊκές ομάδες των χεριών τις χρησιμοποιούμε κατά κόρον στην καθημερινότητά μας, αλλά και στις ασκήσεις του γυμναστηρίου. Σκεφτείτε πόσες φορές έχει σηκώσει το χέρι για να πάρετε κάτι από ψηλά ή πόσες έχετε τραβήξει κάτι με μεγάλη δύναμη προς τα εσάς.

Διατάσεις για δικέφαλους

1. Ανοίξτε και τεντώστε τα χέρια στο πλάι, ελαφρώς πιο πίσω από την πλάτη με τους αντίχειρες να «κοιτάνε» πάνω.
2. Κρατώντας τα χέρια τεντωμένα, γυρίστε τις παλάμες προς τα κάτω και πίσω με τους αντίχειρες να «κοιτάνε» τώρα κάτω, θα νιώσετε ένα ελαφρύ τράβηγμα στους δικέφαλους.

Διατάσεις για ώμους

1. Από όρθια ή καθιστή θέση, φέρτε το αριστερό χέρι τεντωμένο μπροστά από το στήθος και λίγο διαγώνια προς τα κάτω.
2. Με το άλλο χέρι πιέστε τον αγκώνα του για να νιώσετε ένα ελαφρύ τράβηγμα στην πλαϊνή πλευρά του ώμου.
Περισσότερες πληροφορίες: http://www.flowmagazine.gr/article/view/Oi_diataseis_to_mystiko_gia_mia_asfalh_gymnastikh/category/quality_of_life

Ακολούθησε το soso.gr στο Pinterest!

Visit soso.gr's profile on Pinterest.
October 23, 2012 anastasia