Πώς να καταπολεμήσετε τους πόνους της πλάτης

Ο πόνος στην πλάτη προέρχεται συνήθως από τους μυς, τα νεύρα, τα οστά, τις αρθρώσεις ή άλλες δομές της σπονδυλικής στήλης.
Η σπονδυλική στήλη αποτελείται από 33 οστά, περιβάλλεται από τρία στρώματα μυϊκού ιστού και είναι σχεδιασμένη για να βρίσκεται σε κίνηση και όχι για την καθιστική ζωή που κάνουμε οι περισσότεροι στην εποχή μας.
Αν δεν θέλουμε λοιπόν να υποφέρουμε από πόνους στη μέση, μπορούμε να λάβουμε ορισμένα μέτρα προκειμένου να κάνουμε διαφορετικές επιλογές στον τρόπο με τον οποίο ζούμε:
Πρώτον, μην πανικοβάλλεστε!
Ο πόνος στην πλάτη είναι πιθανό να καλυτερεύσει από μόνος του μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, τα μισά άτομα που βιώνουν ένα επεισόδιο πόνου στην πλάτη, είναι πολύ πιθανό να βιώσουν κι άλλα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, επομένως είναι σημαντικό να γνωρίζουν πώς να το διαχειριστούν.
Μάθετε το είδος του πόνου σας
Ο οξύς πόνος είναι ο τρόπος του σώματός μας να μας ειδοποιήσει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Συχνά είναι επαναλαμβανόμενος, αλλά ποτέ δεν διαρκεί περισσότερο από έξι εβδομάδες.
Ο χρόνιος πόνος από την άλλη, είναι μία συνεχής δυσάρεστη αίσθηση, η οποία είναι απίθανο να εξαφανιστεί από μόνη της. Αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως, αυτό το είδος πόνου μπορεί να βλάψει σοβαρά την ποιότητα της ζωής μας.
Μη σταματήσετε να κινείστε
Στο παρελθόν, η κλασσική συμβουλή για τον πόνο στην πλάτη ήταν ξεκούραση στο κρεβάτι. Η θεωρία ήταν ότι, με αυτόν τον τρόπο, ξεκουράζεται η σπονδυλική στήλη από το βάρος, επιτρέποντας στη φλεγμονή να υποχωρήσει και να φύγει ο πόνος.
Αυτή η προσέγγιση, ωστόσο, απορρίπτεται πλέον – εκτός από τις πρώτες μία ή δύο ημέρες εκδήλωσης του πόνου. Ο λόγος είναι ότι η υπερβολική ανάπαυση μπορεί να προκαλέσει δυσκαμψία των μυών, αδυναμία στα οστά και κατάθλιψη. Να κινείστε λίγο και συχνά και να τεντώνεστε όταν αυτό είναι δυνατόν.
Κρατήστε ένα ημερολόγιο του πόνου σας
Κρατήστε ένα ημερολόγιο, όπου θα καταγράφετε κάθε πόνο που βιώνετε, καθώς και κάθε δραστηριότητα που ενδέχεται να τον ενεργοποίησε. Ακολουθήστε αυτή την τακτική για μια εβδομάδα και θα πρέπει να είστε σε θέση να διαχειρίζεστε τον πόνο σας αποτελεσματικά.
Ανεβάστε τη θερμοκρασία
Οι αλοιφές που περιέχουν μία ουσία που προκαλεί κοκκίνισμα του δέρματος (εξαιτίας της αύξησης της θερμότητας στην στοχευμένη περιοχή, η οποία παρακάμπτει τα σήματα πόνου που προέρχονται από τους βαθύτερους μυϊκούς ιστούς), είναι συχνά αποτελεσματικές για την ανακούφιση από τους πόνους στην πλάτη.
Αρκετά μάλιστα από αυτά τα προϊόντα χρησιμοποιούν συστατικά που προέρχονται από βότανα, όπως η κανέλα και ο δυόσμος, και είναι διαθέσιμα στα περισσότερα φαρμακεία.
Γίνετε αμφιδέξιοι
Η φυσική αμφιδεξιότητα, δηλαδή η εξάρτηση και από τα δύο χέρια, είναι πολύ σπάνια, αλλά μπορεί να διδαχθεί με τον καιρό.
Η χρήση εξίσου του αριστερού και του δεξιού χεριού, μπορεί να έχει θετική επίδραση στη στάση του σώματος και μπορεί να βελτιώσει τον πόνο στην πλάτη.
Αν είστε δεξιόχειρες ή αριστερόχειρες, οι μυς της κυρίαρχης πλευράς γίνονται πιο ισχυροί – γεγονός το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα της σπονδυλικής στήλης.
Αν θέλετε να διδάξετε στον εαυτό σας  την αμφιδεξιότητα, αρχίστε να σηκώνετε αντικείμενα καθημερινής χρήσης με το μη κυρίαρχο χέρι σας και ξεκινήστε να ντύνεστε και να χτενίζετε τα μαλλιά σας με αυτό.
Δυναμώστε την κοιλιά σας
Η πλάτη δεν είναι ανεξάρτητη από το μπροστινό μέρος του σώματος, επομένως η ενδυνάμωση της κοιλιάς είναι ζωτικής σημασίας σε περίπτωση που υποφέρουμε από πόνους στην πλάτη.
Μία καλή άσκηση γι’ αυτόν τον σκοπό είναι η ακόλουθη: Ξαπλώστε ανάσκελα με λυγισμένα τα γόνατα και τα πόδια σας επίπεδα στο έδαφος. Σταυρώστε τα χέρια σας ώστε να αγγίζουν τον αντίθετο ώμο και σηκώστε το κεφάλι και τις ωμοπλάτες σας από το πάτωμα.
Διώξτε τον πόνο με μπαχαρικά
Δύο μπαχαρικά, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως στη μαγειρική, έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην ανακούφιση από τον πόνο.
Μελέτες έχουν δείξει ότι το ινδικό μπαχαρικό κουρκουμάς (ή κουρκούμη) είναι εξίσου αποτελεσματικό με την αντιφλεγμονώδη δράση της υδροκορτιζόνης, ενώ η δραστική ουσία “ζιγγίβερη” που περιέχει το τζίντζερ (πιπερόριζα), έχει επίσης αποδειχθεί εξίσου αποτελεσματική.
Η αύξηση στην πρόσληψη των αντιφλεγμονωδών ελαίων Ω-3, λιναρόσπορου και λινελαίου, μπορούν να κάνουν θαύματα, ενώ συνιστάται και η ημερήσια πρόσληψη επαρκούς ασβεστίου και βιταμίνης D για την ενίσχυση των οστών.
Μην έχετε αρνητικά συναισθήματα
Τα αρνητικά συναισθήματα μπορούν να υποβάλλουν το σώμα μας σε μια κατάσταση συνεχούς πίεσης. Η παρατεταμένη κράτηση οργής, ενοχής, ζήλιας ή μίσους, λειτουργεί ως  εσωτερικό δηλητήριο που μπορεί να μας κάνει να αρρωστήσουμε.
Δοκιμάστε να κάνετε υδροθεραπεία
Η υδροθεραπεία αναφέρεται στην εφαρμογή του νερού ως θεραπευτικό μέσο. Το ζεστό νερό ευνοεί τη ροή του αίματος στην επιφάνεια του δέρματος, βοηθώντας το σώμα να κρυώσει και εκτρέπει το αίμα βαθύτερα από την φλεγμονή των ιστών, οδηγώντας σε προσωρινή μείωση του πόνου.
Οι πίδακες νερού, όπως σε ένα τζακούζι, τονώνουν τα νεύρα στην επιφάνεια του δέρματος, βοηθώντας στην ανακούφιση από τον πόνο.
Επίσης, η άσκηση μέσα στο νερό είναι πολύ πιο εύκολη και ανώδυνη για την πλάτη, καθώς υποστηρίζει το βάρος του σώματος.
Πηγή: http://directnews.gr/health/1914-2011-03-28-13-50-03.html
Photo: http://www.sandiegopsychologist.com/san-diego-psychologist-services/pain-management-controlling-your-life/female-back-pain/

Ακολούθησε το soso.gr στο Pinterest!

Visit soso.gr's profile on Pinterest.
December 14, 2012 anastasia