Πώς να αντιμετωπίσετε τους πόνους της περιόδου

Αν ανήκετε σε εκείνες τις γυναίκες που κάθε μήνα έρχονται αντιμέτωπες με τα δυσάρεστα συμπτώματα της περιόδου (πόνοι στην κοιλιά και τη μέση, κράμπες, εμετοί, διάρροιες, πρήξιμο στήθους, πονοκέφαλοι), τότε οι συμβουλές που ακολουθούν θα σας φανούν πολύ χρήσιμες, καθώς η εφαρμογή τους φαίνεται να λειτουργεί κατευναστικά στο γυναικείο σώμα τις δύσκολες εκείνες ημέρες.

 period3
Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε τους πόνους της περιόδου :

  1. Προσέξτε τη διατροφή σας τρία 24ωρα πριν σας έρθει η περίοδός σας. Αποφύγετε τις λιπαρές τροφές, το αλάτι, τη ζάχαρη, το αλκοόλ και τον καφέ, πίνετε πολύ νερό και βάλτε στο διαιτολόγιό σας περισσότερα φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ψάρια πλούσια σε Ω3 και φυτικές τροφές με σίδηρο (μπρόκολο, σουσάμι).
  2. Ελαττώστε το κάπνισμα, κοιμηθείτε καλά για τουλάχιστον 7 ώρες και εντάξτε την άσκηση στο πρόγραμμά σας. Έρευνες δείχνουν ότι η αερόβια άσκηση (περπάτημα, τρέξιμο, χορός) αυξάνει τις ενδορφίνες, οι οποίες λειτουργούν ως οι φυσικές παυσίπονες ορμόνες του οργανισμού.
  3. Κρατάτε την περιοχή της κοιλιάς σας ζεστή και γενικότερα όλο σας το σώμα. Φοράτε πάντα κάλτσες και άνετα, ζεστά ρούχα, ενώ στις περιπτώσεις που οι πόνοι στην κοιλιά επιμένουν μπορείτε να κάνετε ένα χαλαρωτικό μπανάκι σε ζεστό νερό ή να ακουμπήσετε πάνω της μια θερμοφόρα. Ένα άλλο δοκιμασμένο «κόλπο» είναι να ζεστάνετε την κοιλιά σας όσο είστε στο κρεβάτι με το μπιστολάκι για τα μαλλιά σας.
  4. Κάντε απαλό μασάζ με αιθέρια έλαια στην κοιλιά σας, με αργές κινήσεις, για λίγα λεπτά, ασκώντας ήπια πίεση στο σημείο του πόνου. Στη συνέχεια, σκεπαστείτε με μια κουβέρτα για να διατηρήσετε τη θερμότητα στο σώμα σας και προσπαθήστε να χαλαρώσετε. Ακόμα και αν δεν νιώσετε καλύτερα εκείνη την ώρα, είναι σίγουρο ότι οι επόμενες περίοδοί σας θα είναι λιγότερο επίπονες.
  5. Καταναλώστε ζεστά ροφήματα και αφεψήματα, τόσο κατά τη διάρκεια του κύκλου σας, όσο και μερικές μέρες πριν, για να μπορέσετε να «προετοιμάσετε το έδαφος». Τα βότανα εκείνα που λειτουργούν –παραδοσιακά- θεραπευτικά κατά των πόνων της περιόδου, είναι το χαμομήλι, το τίλιο και το φασκόμηλο, ενώ το διήθημα που προκύπτει αφού βράσουμε δυόσμο, φαίνεται να κάνει θαύματα σε αυτές τις περιπτώσεις.
  6. Επειδή οι περισσότερες από εμάς δεν έχουμε την πολυτέλεια αυτές τις δύσκολες μέρες να τις περάσουμε στο κρεβάτι αγκαλιά με το μαξιλάρι μας, καθώς η καθημερινότητα είναι απαιτητική, συνήθως προσφεύγουμε σε παυσίπονα και αντιφλεγμονώδη για άμεση ανακούφιση. Για να προλάβουν αυτά να δράσουν, θα πρέπει να τα παίρνετε με το που αρχίζουν οι πρώτες ενοχλήσεις. Καλό θα είναι φυσικά να μην το παρακάνετε και να έχετε υπόψη ότι τα παυσίπονα συνδέονται με την αύξηση της ροής του αίματος. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γυναικολόγο σας, ο οποίος θα σας υποδείξει την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή.

Εκτός πάντως από τους σωματικούς πόνους και ενοχλήσεις, οι γυναίκες στο διάστημα της περιόδου τους, λόγω των ορμονικών μεταβολών, βιώνουν και συναισθηματικές μεταπτώσεις. Δεν είναι τυχαίο, που οι περισσότερες αυτές τις ημέρες του μήνα νιώθουν κουρασμένες και καταβεβλημένες, είναι πιο ευσυγκίνητες, πιο ευερέθιστες, απόμακρες και νευρικές, ενώ κάποιες ακόμα εμφανίζουν και συμπτώματα κατάθλιψης.

Ας δείξουμε λοιπόν αγάπη στον εαυτό μας και ας τον φροντίσουμε τις δύσκολες αυτές μέρες του μήνα όπως του αξίζει.

Της Δήμητρας Μπιλάλη
Πληροφορίες: Wikipedia, mama365.gr

Πηγή φώτο: pinterest.com

Ακολούθησε το soso.gr στο Pinterest!

Visit soso.gr's profile on Pinterest.
Μου αρέσει να γράφω αλλά πιο πολύ να διαβάζω. Το internet έχει αλλάξει τον τρόπο που σκέφτομαι και πάω συνεχώς από το ένα θέμα στο άλλο. Χρειάζομαι focus!
March 17, 2014 Katerina