Εγκυμοσύνη και κιλά

Η έγκυος γυναίκα καλείται να καλύψει τις επιπλέον απαιτήσεις του οργανισμού της για την υποστήριξη της εγκυμοσύνης, και τις ανάγκες του εμβρύου που επίσης χρειάζεται ένα συγκεκριμένο διατροφικό περιβάλλον για να αναπτυχθεί ομαλά. Ενδεικτικά, υπολογίζεται ότι το θερμιδικό κόστος μιας εγκυμοσύνης 40 εβδομάδων ανέρχεται σε 80.000 θερμίδες. Αυτό σημαίνει ότι στους εννέα μήνες, η έγκυος γυναίκα θα πρέπει να λαμβάνει περισσότερη ενέργεια, (που «μεταφράζεται» σε βάρος) για να ολοκληρώσει την εγκυμοσύνη.

Το πόσα κιλά θα πρέπει να πάρει μια γυναίκα εξαρτάται από πολλές παραμέτρους όπως την κατάσταση της υγείας της, την ηλικία, τις ιδιαιτερότητες της κύησης και το βάρος της πριν από την εγκυμοσύνη.

Στον πίνακα που ακολουθεί υπάρχει ένας οδηγός για να μπορέσετε να προσδιορίσετε το βάρος που θα πρέπει να προσλάβετε σύμφωνα με το προ της κύησης βάρος σας. Ωστόσο, επειδή κάθε περίπτωση είναι μοναδική θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γυναικολόγο σας.

Βάρος προ εγκυμοσύνης

Προτεινόμενο πρόσθετο βάρος κατά την κύηση

Λιποβαρής (BMI ≤ 18.5)

13 με 18 κιλά

Κανονικό Βάρος (BMI 18.5 με 24.9)

11 με 16 κιλά

Υπέρβαρη (BMI 25 με 29.9)

7 με 11 κιλά

Παχύσαρκη (BMI 30 ≥)

5 με 9 κιλά

(Υπενθυμίζεται ότι το ΒΜΙ – ο Δείκτης Μάζας Σώματος – υπολογίζεται ως το πηλίκο του βάρους σε κιλά, προς το τετράγωνο του ύψους).

Για παράδειγμα μια γυναίκα βάρους 62 κιλών και ύψους 1,68 έχει ΒΜΙ 21,9 (62/2,8224). Συνεπώς, έχει φυσιολογικό βάρος και θα πρέπει να πάρει 11 -16 κιλά).
Πως μπορώ να ελέγχω το βάρος που θα πάρω στη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Αυτό που έχει πρωταρχική σημασία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και θα συντελέσει στο τελικό βάρος που θα πάρει η γυναίκα είναι η ποιότητα της διατροφής. Ο περιορισμός των τροφίμων με πλούσιο θερμιδικό περιεχόμενο και χαμηλή θρεπτική αξία και η εφαρμογή ενός πλήρους, ισορροπημένου διαιτολογίου κρίνονται απολύτως απαραίτητα για την ομαλή εξέλιξη της κύησης και την φυσιολογική πρόσληψη του βάρους.

Μια γενική σύσταση αναφέρει ότι ιδανικά θα πρέπει να αυξήσετε το διαιτολόγιο σας κατά 150 θερμίδες/ημέρα το πρώτο τρίμηνο και κατά 350 θερμίδες/ημέρα το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο. Εναλλακτικά θα πρέπει να αυξήσετε το διαιτολόγιο σας κατά 300 θερμίδες/ημέρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Τέλος, η τακτική παρακολούθηση του βάρους καθώς και η συνεργασία με τον γυναικολόγο θα σας βοηθήσει να έχετε καλύτερο έλεγχο του βάρους και να παρέμβετε σε πιθανές ανεπιθύμητες διακυμάνσεις του.
Είμαι υπέρβαρη, μπορώ να κάνω δίαιτα;

Αν και το επιπλέον βάρος κρύβει πολλούς κινδύνους όπως υπέρταση και σακχαρώδη διαβήτη, μία δίαιτα αδυνατίσματος είναι απαγορευτική κατά τη διάρκεια της κύησης. Αυτό που θα πρέπει να επιδιώξετε όπως προαναφέρεται, είναι να εφαρμόσετε ένα ποιοτικό και ισορροπημένο διαιτολόγιο ώστε να καλύπτετε τις ανάγκες τις κύησης και να περιορίσετε στο ελάχιστο, τρόφιμα που δεν προσφέρουν θρεπτικά συστατικά όπως γλυκά και αναψυκτικά.

Στόχος σας θα είναι να πάρετε μόνο το απαραίτητο βάρος που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί μια υγιής εγκυμοσύνη (ενδεικτικά αναφέρεται ότι δεν θα πρέπει να υπερβαίνετε το ένα κιλό το μήνα).
Περισσότερα εδώ: http://www.babyonline.gr/egkymosyni/diatrofi-varos/posa-kila-prepei-na-valete-egkymosyniegkimosini kila 1 - Εγκυμοσύνη και κιλά

katevase dorean xromoselides gia paidia

Ακολούθησε το soso.gr στο Pinterest!

Visit soso.gr's profile on Pinterest.
October 21, 2012 anastasia